dilluns, 4 de maig del 2009

3. Seguiment i evolució de la webquest

El nostre grup es va trobar amb la primera dificultat a l’hora de seleccionar aquells continguts en que volíem basar la wequest. La interculturalitat és un tema molt extens i necessitàvem enfocar les diferents idees que anaven sorgint cap a una direcció més definida.

Una vegada decidits els temes principals (els fenòmens migratoris i els mitjans de comunicació) les idees de com tractar-los van anar sorgint amb més fluïdesa.

El record més positiu que en trec d’aquesta pac és que la diversitat que composava el nostre grup ha permès que cadascú pogués aportar diferents aspectes imprescindibles per a elaborar el treball: experiència en el camp professional, capacitat per generar idees innovadores, manejabilitat pel que fa als aspectes tecnològics... demostrant així que la diversitat és un valor positiu en els grups socials! Així doncs, tot i que totes tres hem participat en els diferents punts del treball, involuntàriament cada una de nosaltres ha profunditzat més en aquells aspectes que dominava més.

Mai havia elaborat una webquest, i la veritat, ha estat un a experiència molt enriquidora! Una vegada vam tenir feta la plantilla, la feina ja estava gairebé feta. Aquesta eina de treball és de fàcil ús, tot i que la connexió a internet afecta molt la dinàmica de treball!

Aquests conjunt d’activitats que formen la webquest, està destinat a aconseguir superar la fita del nivell mitjà d’interculturalitat, ja que són activitats que requereixen analitzar i comparar fets, alhora resoldre conflictes de valors i utilitzar el diàleg com a mitjà per a arribar a acords amb els companys. Tanmateix, utilitzar la negociació a l’hora de prendre decisions consensuades amb els companys. Aquests tipus d’activitats on cal que cerquin informació, raonin i qüestionin algunes idees prèvies, ajuden a que l’alumne pugui formar-se una manera de pensar més crítica.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada